2024-2025 FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ EĞİTİM PROGRAMININ AMAÇLARI VE BAŞARIM GÖSTERGELERİ*
Eğitim Programının Amacı (EPA) |
Başarım Göstergeleri (BG) |
EPA1-Mezunlar, fizyoterapi alanındaki temel bilgi ve becerilere sahip olarak danışanların/hastaların fiziksel, zihinsel ve duygusal iyiliklerini desteklemek için rol ve sorumluluklarını yerine getirir. |
BG1-Mezunların dört (4) yıl içinde %60’ının ulusal ve uluslararası kamu ve özel kurum ve kuruluşlarında fizyoterapist ya da akademisyen olarak istihdamı
BG2-Mezunların %60’ı alanındaki uygulamalarda mesleki değerler ve etik ilkeleri gözetir. |
EPA2- Mezunlar, danışan/hasta, danışan/hasta yakınları, toplum ve diğer sağlık profesyonelleriyle etkili iletişim ve iş birliği kurar.
|
BG3-Mezunların %60’ı kişilerarası iletişim becerilerini etkili kullanır.
BG4-Mezunlarımız ile birlikte çalışan ekip üyelerinin memnuniyet oranı %60’in üzerindedir.
BG5-Mezunların %60’ı disiplinler arası ekiple iş birliği içinde ekibin etkili bir üyesi olarak görev yapar. |
EPA3- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek güncel, teknolojik ve kanıta dayalı uygulamalarla mesleki yetkinliğini sürekli güncelleyerek, mesleki, akademik ve bireysel gelişimlerini sürdürür. |
BG7-Mezunların %5’i dört (4) yıl içinde lisansüstü eğitim programlarına devam eder.
BG8-Mezunların %5’i dört (4) yıl içinde fizyoterapi ve rehabilitasyon ve sağlık alanında; sertifika, kurs, kongre ve seminer gibi mesleki ve bireysel gelişim programlarından herhangi birine katılır.
BG9-Mezunların %5’i mesleki ve sağlık alanında bilimsel yayınları takip eder.
|
*02/05/2025 tarihinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Kurulu tarafından kabul edilmiştir.
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ EĞİTİM PROGRAMININ AMAÇLARI
1. Ulusal ve uluslararası boyutta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında teorik ve uygulamaları bilme becerisini kazandırmak
2. Fizyoterapi uygulamaları için gereken güncel bilgiye erişme becerisini kazandırmak
3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli ölçme ve değerlendirme teknikleri ve ilgili ekipmanı kullanarak hastayı değerlendirme becerisini kazandırmak
4. Fizyoterapi uygulamalarına ilişkin tedavi planı yapma ve uygulama becerisini kazandırmak
5. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamalarında olası problemleri çözebilme yeteneğini geliştirmek
6. Tedavi sürecini izleme becerisine sahip olmak.
7. Koruyucu sağlık hizmetlerine aktif katılımı sağlamak
8. Araştırma yapma ve araştırma tasarlama becerisini oluşturmak
9. Sözlü ve yazılı iletişim becerisi kazandırmak
10. Sağlık hizmet sunumunda, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazandırmak
11. Engellilerin topluma kazandırılmalarına yönelik hizmet üretebilme becerisini oluşturmak
12. Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak.
13. Mesleki etik ve sorumluluk anlayışı kazanmak.